السبت، 11 ديسمبر، 2010

بيان رقم 13 ... بحبها يا لمبي (1) ... (:


* جميع الشخصيات في هذه القصة هي من وحي خيال المؤلف وليس لها أي علاقة بالواقع .. وأي تشابه في الأسماء أو الشخصيات أو الأحداث .. اخبط راسك في اتخن حيط  .. (:

-الو

- ايه يا معلم ايه الاخبار .. 

- الحمد لله كله تمام انت عامل ايه ؟

- الحمد لله .. بس مكتئب والله يا ريس .. 

- عادي يا عم كلنا كده والله .. هي فتره الامتحنات بنت **** بس كله هيبقي تمام بعد كده .. 

- امتحنات ايه يابو دماغ ... انا مكتئب عشان حوار تاني ... 

- ممممم قول كده .. اكيد عشان خناقه ابوك وامك .. بيني وبينك الاتنين عايزين الحرق .. عيله هم مبيجيش من وراهم مصلحه .. بس عادي كل الابهات كده عندهم ربع ضارب ... 

- ابويا ايه بس يا عم انا لو هكتئب كل مره بيتخانتقوا كان زماني ولعت فيهم وفي نفسي من زمان  ...

- يبقي اكيد اتخانقت مع الواد اخوك السئيل ده تاني .. الصراحه انا مش عارف انت مستحمله ازاي  .. عيل اومليت بسمنه بلدي .. 

-اخويا ايه بس الله يخربيتك انت شارب ايه ! انا معنديش اخوات ولاد اصلا ! 

-طب اخلص بقي عشان انت خنقت امي .. ايه الي حصل ! 

- البت .. 

- بت مين ؟ 

- الي بحبها .. 

- ما شاء الله اخيرا لقيت حد يبص في خلقتك العكره دي ! طيب يا عم زعلان ليه احمد ربنا وبوس ايدك وش وضهر حتي لو اديتك بالجزمه فوق نفوخك .. 

- يا عم جزمه ايه بس .. هو انا عارف اكلمها اصلا

- انا قولت كده بردو .. مستحيل واحده عاقله تفكر ترتبط بيك .. ومين بقي تعيسه الحظ دي  ؟ 

- سوسو .. هي معانا في الكليه بس في سنه تالته .. الي بتركب عربيه لادا والشكمان بتاعها مخروم .. وبتعمل شعرها زي ادجر ديفدز دي  .. 

- ايوة ايوة عرفتها .. بس دي مستحيل تعبرك يابني دي شايفه نفسها . وفاكره انها صفيه زغلول  .. 

فجاه ابتدي الواد يصعب عليا .. وحسيت اني قرصت قوي عليه قولت نديله شويه حنيه عشان ميقفش مني .. وعلي راي المثل كله بالحنيه بيفك  .. (: 

- يابني سيبك من الحريم دول مبيجيش من وراهم حاجه عدله ... مانت شايف عبده صاحبنا من يوم مخطب وهو عامل زي الكنجرو الاسترالي محدش عارف يوصله  .. البت شكلها خدت الشبكه وقتلته ودفنته في بيتها .. انت اخر مره شوفته امتي  ؟

- في امتحنات سنه تانيه \ تالت مره .. قالي هيطلع يمتحن الشفوي ومن ساعتها مظهرش .. 

- الله يرحمه بقي ان كان مات ويجحمه لو كان لسه عايش ومبيسالش ..

-طيب انا مش عارف اعمل ايه دلوقتي .. اروح اكلمها .. ولا اخبط نفسي بالسكينه دي واستريح .. 

صحبي نفوخه مسوس واهبل ويعملها انا عارف قولت احاول انقذ الموقف باي طريقه قبل ميتهور .. 

- بص يا برنجي .. البت دي بقت بتاعتك .. ملكش دعوة .. بكره هنزل انا وانت الجامعه ومش همشيك منها غير وانتو مخلفين عيل .. وكمان هخليك تسميه علاء الدين علي اسم ابوك .. 

                                                                                                                           يتبع ,,

3 التعليقات:

غير معرف يقول...

hhhhhhhhhhhhhh i like ur style :D :D

Rami .. يقول...

thanks.. posts are updated everyday so keep the record on play :D ..

غير معرف يقول...

i will

إرسال تعليق

Twitter Bird Gadget