الجمعة، ١٠ ديسمبر ٢٠١٠

بيان رقم 12 ... امو عبير .. (:



- ازيك يا حبيبي ...

-الحمد لله يا طنط كويس ... انتي اخبارك ايه ..

-انا الحمد لله كويسه .. العيال مطلعين عيني يابني والله ..

- طب الحمد لله يا طنط

- والله يابني من يومك عمك صبحي ممات وانا الدنيا سوده في وشي .. الله يرحمه بقي مطرح مهو راح

- الله يرحمه .. ( انتي ايه الي فكرك بالسيره المنيله علي عين اهلك دي دلوقتي ) ..

- والله يابني كان مستتني .. مكنش مخليني عايزه حاجه .. كان مالي عليا البيت .. كان بي ...

- انتي عايزه ايه بالظبط يا حجه عشان انا عايز انزل ومش فاضي لفيلم الخطايا الي انتي عايشه في ده

- اه صحيح هو انا كنت جايه ليه .. فكرتني .. هي امك  هنا ولا فين ؟

- اه موجوده بس نايمه ..

- طيب كويس ادخل صحيهالي

- بقولك نايمه وجايه من السفر تعبانه ..

- ايوه يابني منا عارفه .. انا متفقه معاها وهي قالتلي عدي عليا بعد العشا ..

- ايوة يا حاجه بس المغرب لسه مادنش اصلا ..

- يابني متتعبش قلبي معاك وادخل صحيهالي ..

- الصبر من عندك يا رب .. حاضر هدخل اصحيها دلوقتي ..

- ماما ..

- هاااااا

ماماااااااااااااااااااااااااااااا

- مممممممممممم

-مامااااااااااااااااااااااا

- عاااااااااااااااااايز ايه يابن الموكوسه ؟ هو انا مش هعرف انام في البيت المنيل ده ساعتين علي بعض ! الفلوس عندك تحت المخده خدلك اتنين جنيه

- يا ستي انا مش عايز منكوا حاجه الله الغني ... الولويه الرخمه الي ساكنه تحتينا عايزاكي ...

- ودي عايزه ايه هي كمان الله يحرقها .. عماره هم مبيجيش من وراها غير وجع الدماغ ... انت عملت ايه تاني يا منيل اوعي تكون عاكست بنتها ولا عملت حاجه ..

- اعاكس ايه بس يا ماما دي شبه المصفه بتاعت المكرونه ... هي بتقول انها عايزاكي وانكو متفقين مع بعض ...

- متفقين ايه يابن العبيطه انت مش جايبني من المطار الفجر ! هتفق معاها امتي يعني في الحلم يعني .. عوض عليا عوض الصابرين يا رب

- اطلع اضربها بالمقشه يعني ولا اعملكوا ايه في ليلتكو السوده دي ..

- خلاص غور من وشي بخلقتك العكره دي هقوم اشوف عايزه ايه هي كمان ..

- ازيك يامو عبير .. والله وحشاني ...

الحمد لله يا حبيبتي .. انتي عامله ايه واخبار ابو كريم ابه ؟ 

الحمد لله ياختي نحمدو ونشكر فضله .. قطع الرجاله وقطعت سيرتهم ...

المهم اني قومت بسرعه قبل مصورة ابويا تتهز في نظري وخلعت من القاعده المنيله دي 

- ماما انا هنزل اصور ورق بقي عشان عندي امتحان كمان يومين ..

- قال يعني قوي من فلاحتك .. تقولش هتنجح قوي ياخويا .. غور بس متتاخرش ووانت راجع بليل هات معاك باتنين جنيه عيش ..

- حاضر يا ماما عايزه حاجه تاني ..

- لا اخفي من وشي 

المهم اني نزلت بسرعه قبل مامي تطلب حاجه تاني مني ..

ركبت الميكروباص في مكاني المعتاد وببص فجاه لقيت اتنين ستات تخااااااااااااااااااان جدا بيهجمو عالميكروباص .. ومن سوء حظ امي ( شكلها دعت عليا ) قعدو جنبي  ..

- طب متقعدوا ورا يا حجه الميكروباص واسع ..

- جرا ايه يا استاذ .. انت اشتريته بفلوسك ولا ايه .. اترزعي هنا يا وليه اما نشوف اخرتها ايه في يومكم الاسود ده ... 

- المهم قعدوا هم الجوز وخدوا تلات تربع الكرسي الي انا قاعد عليه وانا قاعد ولازق في الركن ووشي ملزوق في الازاز 

كان معاهم عيل صغير كده علي وشه تلامه الدنيا والاخره ببصله كده وببراءه بهزر معاه .. 

كوتي كوتي كوتي ... وبلعبله في وداني عشان الواد يضحك .. ببص لقيت بصلي باشمئزاز كده .. وعينك متشوف الا النور غرق وشي تفافه الله يحرقه هو وامه وابو الي رضي يتجوزها ... لسه جاي همد ايدي عليه عشان انتقم لقيته زعق لامه وقالها الواد ده ضربني ... وقرصني في ايدي .. وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااء  بببببببببببببببببف زييييييييييوووووووووووو

انا طبعا وشي جاب الوان وكشيت في نفسي كده وبصيت للست في منتهي الزوق والاحترام .. حضرتك انا مكلمتوش والله .. هو الي تف في وشي وانا مرضتش اكلمه .. ينفع كده حضرتك  ؟ 

- طبعا انا توقعت ان امه هتقعد عليا تفطسني ولا هتشردني في الميكروباص كله . قريت الشهادتين وغمضت عنيا وقولت عشانا عليك يا رب .. 

هوبا الست رفعت اديها في الهوا قولت بس انا هطرش فيها وش .. الا ان المفاجئه ان القلم نزل علي وش ابنها .. طرااااااااااااااااااخ 

يابني ارحمني بقي هو انا خدامه ابوك .. الله يحرقك جبتلي الهم انت وابوك الاقرع .. ربنا يهدكو انتو الاتنين في يوم واحد توب عليا يا رب .. 

بصيت للواد الصغير كده وانا كلي انشكاح .. قولتله شفت يابن العبيطه .. عشان متتزكاش تاني يابن الاقرع .. 

(:

0 التعليقات:

إرسال تعليق

Twitter Bird Gadget