الجمعة، ٢٦ نوفمبر ٢٠١٠

بيان رقم 3 .. اذا اراد الشعب الحياه يوما ... (:


طبعا بعد الاقبال الشديد علي المدونه بعد بيان 1 وبيان 2 وبما اني ضربت الرقم القياسي في المدونات الحديثه ب 0 كومنت و 0 فولورز 

فانا قررت اني اتحف نفسي بالبيان التالت الي محدش هيقراه انا عارف بس اهو بنعمل الي علينا والارزاق علي الله .. (: 

امبارح روحت البيت كده علي الساعه 1 وقعدت عالنت شويه اشوف الدنيا بيحصل فيها ايه واخنق علي الكام بني ادم الي عندي عالميل لحد مالفجر ادن .. صليت وبعدين نمت .. وبعدين حلمت حلم عجيب كده عامل زي مسائل الفيزياء بتاعت ثانويه عما مستحيل يتفهم ... وفاجاه صحيت علي صوت بيقول كااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااافر .. انا قومت مخضوض وقولت بس انا في جهنم وش .. مانا اصلي الي عملته في حياتي مش شويه :(   المهم بعد 5 دقايق كده من اللاوعي استوعبت ان النهارده الجمعه وان الي بيقول كافر في ودني ده الشيخ الي في الجامع الي جنبنا .. هوبا دخلت احمام عشان اتوضي وكالعاده مكنش في ميه .. المهم اني اتصرفت يعني ولبست علي طول ونزلت عشان الحق الصلاه .. لسه جاي بحط رجلي جوا الجامع لقيت الشيخ بصلي كده بصت احتقار من فوق المنبر روحت انا عملت نفسي من بنها .. المهم لسه جاي بقعد لقيت الشيخ بيقول ايه .. وبالنسبه بقي للناس الي بتيجي متاخره .. احب ااقولهم صلاتك باااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااطله .. وان الشيخ لو صعد المنبر يبقي مينفعلكش صلاه وتروح تصلي في بيتكم احسن .. دقيقه من الصمت التام والجامع كله بيبصلي وبعدين كسر الصمت شيء عجيب جدا ... لقيت الشيخ اسم النبي حارصه وصاينه بيقول ايه .. وبما ان الانتخبات الجايه يوم الحد .. فاحنا لازم كلنا نروح نصوت لان صوتك امانه .. وابني بيتك يابن بلدي ... وطبعا كلنا لازم ندي صوتنا لابن البلد مش لحد غريب ابن البلد ده الي هو احمد عبد الدايم مرشح الحزب الوطني الحاكم .. 

انا سمعت الكلمه من هنا وقولت اااااااااااه يا باااااالد .. حتي شيوخك مش تمام .. طيب انت المفروض انك شيخ توعظ الناس .. مالك انت ومال الانتخبات ! وانا ياخي مبحبش الحزب الوطني .. ( والله مانا يا بيه ) .. ومش عايز انتخب الراجل الحرامي الي انت بتقول عليه ده ! 
ليه تحط نفسك في موقف زي ده  ؟ولا هي تعليمات جيالك من فوق عشان الراجل بتاع الحزب يكسب يعني ؟ وبعيدن مهو كده كده الي هم عايزينه هيكسب  .. ايه لازمه بقي النفاق والرياء الي انت عايش فيه ده ؟ وشكرا  ..

0 التعليقات:

إرسال تعليق

Twitter Bird Gadget